Zoekmachine optimalisatie

Hoger in Google

Beter zichtbaar, meer bezoekers, meer conversie

Voor veel bedrijven is het cruciaal om hoge posities te halen binnen Google. Het kan een fantastische manier zijn om bezoekers naar jouw website te trekken en daarmee nieuwe klanten binnen te halen. Toch blijft het voor velen een lastige opgave. Waar je vroeger met eenvoudige trucjes bovenaan kwam te staan, sta je nu tegenover een enorm algoritme waarvan weinig maar weten hoe deze werkt.

Ook steeds meer bedrijven hebben een organische campagne, waardoor het niet alleen lastig is om naar boven te komen, maar ook om daar te blijven. Eyeonline ondersteund al jaren vele bedrijven met hun organische vindbaarheid, én met succes. We hebben inmiddels honderden tevreden klanten die mede door ons, hoog staan in Google. Ook benieuwd naar een samenwerking met Eyeonline? Neem dan vandaag nog contact op en bespreek de mogelijkheden.

Korte intro: wat is SEO?

SEO staat voor search engine optimization oftewel zoekmachineoptimalisatie. SEO is het belangrijkste gedeelte van zoekmachine marketing en kan als het goed staat ingesteld, gratis duizenden bezoekers opleveren. Met SEO kijk je naar de organische vindbaarheid in Google, dit zijn de resultaten waar niet voor is betaald en dus geen ‘adv.’ bij staat.

Deze resultaten worden door Google gebaseerd op een aantal punten, die je met het optimalisatieproces gaat verbeteren. Je kan hier denken aan de kwaliteit, indexeerbaarheid, gebruiksvriendelijkheid, relevantie en naamsbekendheid van je website. Je bent dus bezig het Google algoritme ervan te overtuigen dat jij het beste resultaat heb op zoektermen van gebruikers.

De Eyeonline werkwijze

1. Grondige SEO-Scan en Analyse

De grondige SEO-analyse legt de basis voor de strategie van de SEO implementatie. Er wordt hieruit duidelijk hoe de huidige website functioneert, hoe de markt eruit zien en waar mogelijkheden liggen om de website te optimaliseren. De SEO-Scan is gericht op de kwaliteit van de content met betrekking op relevante zoekwoorden, de technisch juiste indeling, de structuur van de website en de (interne) linkstructuur. Op basis van de scan en de analyse worde een concreet actieplan opgesteld om de organische resultaten zo snel mogelijk te verbeteren. Daarnaast wordt er altijd een nulmeting gedaan zodat er goed kan worden bijgehouden op welke zoekwoorden je bent gestegen en met hoeveel plekken.

2. Content optimalisatie, techniekoptimalisatie en (linkprofiel)

Nadat er in samenspraak een strategie is uitgewerkt kan de daadwerkelijke optimalisatie beginnen. De web techniek vormt het fundament van een goede vindbaarheid. Daarom worden door ons alle elementen volgens de richtlijnen van Google doorlopen en geperfectioneerd. Daarnaast wordt er altijd gekeken naar de gebruiksvriendelijkheid van een website. Waar nodig wordt deze verbeterd wat uiteindelijk resulteert in een hoger rendement per gebruiker. Onze professionele tekstschrijvers zorgen voor teksten die goed geïndexeerd kunnen worden door Google en gelijktijdig uitnodigen om een product of dienst af te nemen. Tezamen zal dit resulteren in meer bezoekers en een hogere conversiepercentage.

3. De lange termijnstrategie

Het optimaliseren van organische resultaten is een zee dynamisch proces. Google zit inmiddels al op meer dan 200 rankingsfactoren die iedere dag kunnen veranderen in waarde. Daarom zijn de experts van Eyeonline altijd bezig met het bijhouden van de trends binnen Google. Op deze manier staan we klaar zodra een update mogelijkheden tot optimalisatie biedt en kunnen we de campagne dynamisch en deskundig besturen. Tijdens het proces zal er regelmatig contact opgenomen worden om de resultaten te bespreken en de optimalisatie te evalueren. Zo staat niemand voor verassingen en zorgen we dat we altijd de doelstellingen behalen.

Belangrijke SEO pijlers

  • Content
  • Linkbuilding
  • Technische optimalisatie
  • Social media

Wat kan je van ons verwachten

Bij Eyeonline staat een persoonlijke en transparante werkwijze hoog in het vaandel. We werken altijd in samenspraak met onze klanten en geven waar nodig advies. Bij een samenwerking krijg je altijd een persoonlijke campagnemanager toegewezen waar je terecht kan met vragen of opmerkingen. Deze campagnemanager zal ook nauwlettend de campagne in de gaten houden en structureel de resultaten evalueren. Zo ben je altijd op de hoogte van wat we doen én hoe we het doen.

Al onze experts hebben meer dan vijf jaar ervaring met SEO kunnen dus kundig de website optimaliseren. Door gebruik te maken van de nieuwste tools en technieken boeken we niet alleen goed resultaat maar kunnen wij dit ook effectief doormeten. Daardoor weet je precies wat onze waarde is en is het eenvoudig je ROI door te meten.

 

  • Lokale tot internationale optimalisatie
  • Jouw persoonlijke campagnemanager
  • Persoonlijke maandelijkse rapportages
  • Altijd inzicht in de data via Google Analytics


SEO
tip

Title tags en meta descriptions schrijven

Vul onderstaande velden in om te kijken hoe jouw website er in Google uitziet!



Rich snippets

Meta titel (title tag)
Website adres (url)
Beoordeling: 10/10 – 93 recensies
Meta beschrijving (meta description)

Tot zover SEO

Hieronder vind je nog meer mogelijkheden die helpen om online sterker te staan

Tot zover SEO

Hieronder vind je nog meer mogelijkheden die helpen om online sterker te staan