Novascope

De uitdaging

De oude webshop had meerdere problemen, was niet mobiel en niet meer volgens de standaarden van nu.
De uitdaging was om een duidelijke en eenvoudige webshop te realiseren die het zoeken naar het juiste product voor iedereen toegankelijk maakt.
Door de vele keuze en kwaliteiten was het benodigd om zoveel mogelijk specificaties weer te geven bij de producten met zoveel mogelijk uitleg.

Onze aanpak

Vanaf het het onwerp proces stond bij ons de gebruiker centraal. Het doel was om de gebruiker op een zo duidelijk mogelijke manier te laten navigeren. Na het omzetten van het ontwerp hebben wij verschillende functionaliteiten ingebouwd om ervoor te zorgen dat het bestelproces op een eenvoudige en logische manier was ingedeeld voor de klant

Het proces

Na de ontwerp fase en ontwikkelingsfase kwam de uitdaging voor het importeren van de producten met daarbij de juiste informatie. De producten van Novascope moesten vanuit een ander webshop systeem naar Magento worden geïmporteerd. Hoewel veel waarden wel overeen kwamen, moest met deze gegevens wel de nieuwe shop worden gevuld. Na het importeren van alle producten moesten alle verschillende eigenschappen worden voorzien van relevante informatie om de shop zo duidelijk en volledig mogelijk te maken.

De mobiele weergave van een webshop wordt elke dag belangrijker en moet daarom eenvoudig te doorlopen zijn. Voor een webshop met een uitgebreid productfilter was dit een uitdaging die we hebben overwonnen door een op maat gemaakte filter voor mobiele apparaten te ontwerpen.

Resultaten

30% meer bezoekers
in 1 maand

44% meer bezoekers
naar de fysieke winkel

25% stijging in vindbaarheid
door Google