Google Adwords

Een doeltreffende Google Adwords-campagne:

Relevante bezoekers naar de juiste webpagina voor meer online omzet

Een SEA campagne. Het lijkt vrij eenvoudig, zoek een aantal zoektermen uit, schrijf een aantal advertenties, plaats een bod en zie de conversies binnenstromen. Helaas werkt dit in de praktijk niet zo. Adverteren op zoektermen is al jaren een volwassen onderdeel van online marketing en bied adverteerders eindeloze mogelijkheden. Een winstgevende campagne is daarom niet eenvoudig.

Bij Eyeonline zijn we gelukkig al jaren experts in het opzetten, beheren en optimaliseren van SEA campagnes. Door alle facetten van een campagne juist te optimaliseren weten wij elke campagne winstgevend te maken. Ben je ontevreden over je huidige campagne óf wil je een nieuwe campagne opzetten? Neem dat contact op en laat je informeren over de mogelijkheden voor een effectieve & winstgevende advertentiecampagne.

Kies voor Eyeonline

Het uitzoeken van een partner voor uw SEA campagne is geen eenvoudige opgave. Er is te kiezen uit veel bedrijven en het de een belooft nog meer dan de ander. Daarom hebben we bij Eyeonline altijd een persoonlijke en doorzichtige werkwijze. Er kan op kantoortijden altijd gebeld of gemaild worden met uw persoonlijke campagnemanager.

Ook werken we niet met ingewikkelde systemen en heb je altijd toegang tot je eigen campagne. Kom je er niet helemaal uit binnen AdWords of Analytics? Maak dan kosteloos een afspraak en uw campagnemanager begeleid u geduldig door de interface. Klinkt dit goed? Neem dan contact met ons op.

De Eyeonline garanties

  • Altijd toegang tot uw campagne met uw eigen inlog
  • Gepersonaliseerde maandelijkse rapportages
  • Persoonlijk contact met uw eigen campagnemanager
  • Gecertificeerde experts met ervaring in SEA

Feiten en cijfers over SEA

50% van de bezoekers ziet niet het verschil tussen Adwords en organische resultaten.

Op de eerste positie zit een doorklik ratio van meer dan 7%

Gemiddeld verdient een bedrijf €3 bij het uitgeven van €1,60 in Adwords

De Eyeonline werkwijze

Bij Eyeonline hanteren we een duidelijke en overzichtelijke werkwijze. Daarmee zorgen we dat de campagne snel, effectief en met jouw input word opgebouwd. Tijdens het opbouwen en het optimaliseren kunt u ten alle tijden inloggen. Zo hoeft niemand extra werk te verrichten en heb je altijd inzicht in hoe de campagne ervoor staat.

1. Analyseren website, doelgroep en concurrenten (in samenspraak)

Voordat er ook maar iets wordt gebouwd maken onze experts eerst een aantal grondige analyses. Zo wordt er gekeken naar de concurrentie voor klikprijzen, vergelijkbare websites en advertentieteksten om een goed beeld te krijgen wat de alternatieven zijn van de bezoekers. Daarnaast wordt uiteraard de eigen website geanalyseerd en waar nodig advies gegeven voor aanpassingen. Zo kunnen we een beeld krijgen van de customer journey, en hier met de campagne optimaal op inspelen. Tot slot wordt er samen met jou gekeken naar de doelgroep die bereikt moet worden. Zo weten we waar we hoger moeten bieden of welke doelgroepen we uit kunnen sluiten.

2. Opzet van de campagne

Nadat is besproken wat het doel van de campagne is, wie er bereikt moet worden en welke boodschap er moet worden uitgedragen kunnen onze bouwers aan de slag. Door goed te kijken naar de sterktes en zwaktes van de website wordt er een structuur opgezet die probeert vanaf het begin goede kwaliteitsscore’s te behalen. Bij goedkeuring word deze structuur omgezet in een daadwerkelijke campagne.

Bij het bouwen van de campagne letten de experts op een aantal belangrijke punten. Zo worden biedingen per zoekwoord aangepast aan de voorgaande analyse, de hoogte hangt af van de concurrentie de te behalen positie en kwalitetisscore’s. Met het schrijven van de teksten kijken we altijd naar de huidige resultaten van google, daardoor kunnen de experts opvallende Advertenties schrijven die zorgen voor een hoge CTR.

Nadat de campagne is gebouwd nemen we deze uiteraard samen nog uitgebreid door. Hierdoor weten we zeker dat bij het online zetten van de campagne alles goed staat ingesteld, en we meteen resultaat kunnen boeken.

3. Datagericht optimaliseren

Als de campagne live staat en data heeft verzameld begint het continue proces van optimaliseren. Onze Google gecertificeerde campagne managers monitoren dagelijks de resultaten van de campagne. Door alle data van zowel Google Analytics als AdWords door te spitten komen er mogelijkheden aan het licht die niet voor de hand liggen. Er is naast het aanpassen van klikprijzen namelijk nog veel meer te optimaliseren binnen een AdWords campage,

De campagne wordt waar nodig bijgeschaafd en de resultaten gaan omhoog. Door alles goed te loggen zien we precies waar veranderingen vandaan komen en wat wel óf niet werkt voor jouw campagne. Dit proces blijven we gedurende onze samenwerking herhalen om de klikprijzen zo laag mogelijk te krijgen en zo veel mogelijk conversies te kunnen behalen.

4. Rapporteren en evalueren

Om je goed op de hoogte te houden van de stand van zaken sturen wij elke maand een gepersonaliseerde rapportage. Hierin zie je in één oogopslag hoeveel kliks er zijn geweest, wat de klikprijzen hebben gedaan en hoeveel conversies er zijn geweest. Zo weet je altijd waar je campagne staat en is het eenvoudig om in te schatten op welke vlakken de campagne beter is gaan presteren.

Daarnaast wordt er per kwartaal een uitgebreide rapportage verstuurd. Hierin zie je alle uitgebreide resultaten van het afgelopen kwartaal. Dit verschilt van de locaties van de gebruikers tot de gemiddelde tijd per sessie etc. Deze wordt altijd vervolgd met een evaluatiegesprek met uw campagnemanager. Zo houden we altijd goed contact en staat niemand voor verassingen.

Mogelijkheden van Online Adverteren

Een SEA campagne heeft meerdere mogelijkheden om klanten naar uw website te leiden.
Door de juiste kanalen goed in te zetten kunnen wij meer leads en conversies generen voor jouw website.

Adverteren op zoekwoorden is dé manier om gevonden te worden binnen de meest populaire zoekmachines als Google en Bing. Of je nu Business to business of business to consumer actief bent, grote kans dat jouw doelgroep producten of diensten zoekt in Google of Bing. Met een search campagne zorg je ervoor dat als een relevant persoon naar jouw diensten zoekt, jij bovenaan staat. Een search campagne is namelijk goed af te stellen om ervoor te zorgen dat enkel de juiste personen worden bereikt.

Wij zorgen er hier voor dat er wordt geadverteerd op de juiste zoekwoorden en de juiste termen worden uitgesloten. Wij zorgen voor een passende en opvallende advertentietekst met een call-to-action die doorlinkt naar de juiste pagina. Ook zorgen we voor goede biedingen en de optimalisatie van kwaliteitsscore’s. Daardoor zorgen we dat jij minder betaald per zoekwoord dan je concurrenten.

Soms wordt er weinig gezocht op jouw producten of diensten en zoek je toch een manier om je doelgroep te bereiken. Andere keer wil je zorgen dat jouw potentiele klanten vaker met jouw merk in aanraking wordt gebracht. Een display campagne is voor deze twee momenten de perfecte oplossing. Het Display netwerk van Google AdWords biedt je de mogelijkheid om te adverteren op meer dan 2 miljoen websites, apps en duizenden partner websites. Hierdoor kan je met een visuele ondersteuning en sterke boodschap uitdragen naar jouw doelgroep.

Om te zorgen dat de campagne een hoog rendement heeft designen wij voor jou opvallende en conversiegerichte banners. Daarnaast stellen we de campagne zo in dat zoveel mogelijk relevante mensen de reclame boodschap zien en uiteindelijk doorklikken naar de website.

Met remarketing heb je de mogelijkheid de mensen te bereiken die eerder op jouw website zijn geweest. Dit biedt een geweldige kans om te adverteren met een hoog conversiepercentage. Door het gebruik van doelgroepen kan je kiezen welke mensen je welke reclame uiting wil laten zien. Op deze manier kan je gebruikers op het juiste moment in de customer journey aansporen de aankoop of aanvraag op jouw website te doen.

Onze experts zorgen bij een remarketingcampagne altijd voor meerdere doelgroeplijsten zodat we gebruikers met een persoonlijke boodschap aan kunnen sporen. Zo kan je bijvoorbeeld klanten die al een aankoop hebben gedaan, later nog te herinneren om een herhaalaankoop te doen. Of mensen die zijn afgehaakt bij het bestelproces, actuele kortingen te laten zien om ze toch als klant te binden.

Google shopping is een onderdeel van Google AdWords, dat je in staat stelt om de producten op je website of webshop op effectieve wijze te promoten. Het is voor webwinkels een van de meest aantrekkelijke marketingkanalen. De producten worden met afbeelding en prijs vertoond. De potentiële koper bepaalt nog vóór het klikken of hij of zij het product interessant vindt. Als er dan op de Google shopping-advertentie wordt geklikt, is de kans groot dat het product wordt gekocht of de dienst wordt afgenomen.

Google shopping is een uitstekend advertentiemiddel om een breed productenaanbod onder de aandacht te brengen. Jouw producten worden via een datafeed ofwel xml-bestand getoond, op basis van de zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt. De specialisten van eyeonline zorgen ervoor, dat de datafeed altijd up-to-date is en jouw producten te zien zijn, op het moment dat jouw doelgroep hiernaar op zoek is.

Tot zover SEA

Hieronder vindt u nog meer werkzaamheden die u helpen om online sterker te staan